DV 360 is een marketing tool van Google waarmee je realtime advertentieruimtes kunt gaan inkopen. Dit kun je doen op het bekende netwerk Google display waar veel mensen al wel eens van hebben gehoord. Hieronder valt onder andere ook YouTube. Dit netwerk bevat ongeveer in 9 van de 10 gevallen het totale internetnetwerk. De overige 10 procent is iets waar de interesse vaak ligt voor bedrijven en waar ze naartoe proberen te streven. Dit zijn de genoemde premium plaatsingen en hiermee kun je groepjes selecteren en bedrijven toegang geven tot waar je advertenties invloed kunnen treffen. Je hebt met DV 360 eindeloos veel opties, maar toch is dit complex om je campagne helemaal in te gaan stellen. Bij DV 360 kun je op meerdere manieren hulp inschakelen van een expert.
Media gaan inkopen aan de hand van DV 360
Je hebt bij DV 360 veel mogelijkheden van DV 360 vergeleken met je Google display advertenties en deze zijn altijd eindeloos. Met een display campagne kun je via Google Advertentie je eerder vast aan iets standaard zetten. DV 360 heeft een media banners en is vrij eenvoudig om uit te voeren. Rich media duidt vaak aan op banners die rijker zijn dan de andere diverse banners, Ze worden onderscheid en door grotere opvallende banners kun je formaten en onder andere visuele animaties instellen. Dit houd aan dat de klikratio waardoor mensen sneller op advertenties gaan klikken. Naast de standaarden banners en Rich media banners kunnen we ook videoadvertenties inzetten en gaan adverteren op YouTube.
Wat kun je allemaal gaan doen met DV 360?
Door het ingebouwde netwerk verkrijg je een beter inzicht over de doelgroep die je nu beheerst en kun je een nieuwe doelgroep eenvoudiger en sneller op basis van data aanmaken. Je kunt dit combineren met een toegang tot een premium om de juiste doelgroep hiermee uiteindelijk te gaan bereiken. Door het kunne verkrijgen van real time inzichten en data kun je sneller een beslissing maken die belangrijk is. Dit zorgt ervoor dat je meer campagnes kan gaan maken en uiteindelijk betere resultaten kunt krijgen bij je campagne. Als je nieuwsgierig bent naar een campagne in de media maatschap dan kun je dit combineren met DV 360, maar wat kan dit dan voor je betekenen? Als je geïnteresseerd bent in DV 360, maat toch nog veel vragen hebt, kun je altijd even contact op gaan nemen met een bedrijf om mooie campagnes op te stellen.